Doelgroepen
DOELGROEPEN KIEZEN, HET WAAROM
Als citymarketeers is het belangrijk duidelijk voor ogen te hebben welke doelgroepen we willen aanspreken en te weten wat er leeft bij die doelgroepen. Focus op de Haarlemse identiteit en kernwaarden helpen dit concreet te maken. Ook is het goed om te kijken wie er wonen in onze stad en wat het lokale aanbod is. We willen waken voor een algemene boodschap en krachtige communicatie inzetten in onze campagnes.
Bij de keuze van de doelgroepen die passen bij Haarlem is gekeken naar een match tussen vraag en aanbod en naar doelgroepen die zorgen voor meer bestedingen, seizoenspreiding en herhaalbezoek. Wat doen bezoekers hier graag? In welke lijstjes komt Haarlem voor en waar willen we op sturen? Dit alles is meegenomen in de kadering van doelgroepen die interessant zijn voor Haarlem.
Haarlem is aantrekkelijk voor de doelgroep die van het leven wil genieten. De bezoeker die kwaliteit en authenticiteit weet te waarderen. De bezoeker die het echte verhaal wil horen en de tijd neemt om de achtergrond te ontdekken. Hieraan zijn volgens een doelgroepenmodel drie groepen gekoppeld.