Adverteren

Heb je in interesse in adverteren via Haarlem Marketing en wil je meer weten over de diverse mogelijheden? Neem dan contact met ons op.

pexels-daria-obymaha-1683975

Adverteren

Middelen 2022

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Zorg voor extra promotie voor je evenement, culturele activiteit of product via de Out of Homemiddelen van Haarlem Marketing.

In Haarlem zijn diverse mogelijkheden om in de openbare ruimte reclame te maken. Haarlem Marketing biedt je de kans haar Out of Home-middelen in te zetten ter promotie van niet-commerciële activiteiten, om zo naamsbekendheid te genereren of een campagne meer zichtbaarheid te geven. Belangrijk is dat wij in diverse Out of Home-middelen alleen niet-commerciële uitingen (inclusief sponsoring) kunnen plaatsen. Samen met de gemeente Haarlem zijn hier afspraken over gemaakt, zowel met ons als met externe aanbieders van de middelen.

Bekijk hieronder de mogelijkheden die Haarlem Marketing biedt en dien, indien gewenst, direct een aanvraag in voor een of meerdere middelen via onderstaande button. Aanvragen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Wij streven ernaar de aanvraag binnen twee dagen in behandeling te nemen.

Voor vragen kun je terecht bij Hugo Niks, marketing- en communicatieassistent van Haarlem Marketing. Hij beheert de diverse planningen en kijkt graag mee naar de mogelijkheden voor jouw (niet-commerciële) evenement, product of activiteit. Hugo is te bereiken via onderstaande button. Ook voor dringende vragen over een ingediende aanvraag kun je bij hem terecht.

Hugo

Heb je vragen over de Out Of Home Middelenmix of wil je praten over de promotiemogelijkheden? Neem contact op met Hugo.

WhatsApp Image 2021-10-19 at 12.01.45 (1)

Digitale welkomstborden

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Opvallende ledschermen verwelkomen bezoekers van Haarlem bij de stadsentrees. Op deze digitale welkomstborden is ruimte voor aankondigingen van tentoonstellingen en evenementen in de stad en voor citymarketing. De uitingen draaien in een loop en zijn dag en nacht zichtbaar.

De borden bereiken een brede doelgroep, bestaande uit bewoners en bezoekers van Haarlem. De schermen zijn met name zichtbaar voor automobilisten, busreizigers en fietsers.

De welkomstborden staan bij de stadsentrees aan de Korte Verspronckweg, Schipholweg, Waarderweg, Fonteinlaan/Zuiderhoutlaan, Camera Obscuraweg en Amsterdamsevaart.

Het inzetten van de zes schermen kost € 75,- per week. 

Informatieschermen

VVV EN ANNO HAARLEM

Vestig extra aandacht op je initiatief via een uiting op (een van) de digitale schermen in VVV Haarlem en Anno Haarlem, gevestigd aan de voorkant van het stadhuis. Op de schermen is ruimte voor informatie, lopende acties of advertenties. Het scherm bij VVV Haarlem hangt boven de balie, waardoor deze voor alle bezoekers goed zichtbaar is en ook in bezoekerscentrum Anno Haarlem heeft het scherm een prominente plek.

Adverteren op deze schermen biedt interessante mogelijkheden voor Haarlemse ondernemers die zich richten op (internationale) bezoekers aan de stad. De digitale schermen bieden extra zichtbaarheid aan ruim 150.000 bezoekers. Op jaarbasis ontvangt het VVV namelijk gemiddeld 153.604 bezoekers en Anno Haarlem gemiddeld 21.078 bezoekers. De bezoeker van Anno Haarlem is specifiek geïnteresseerd in cultuur en de geschiedenis van de stad.

De kosten voor het inzetten van een van de twee schermen bedragen € 75,- per week (met een minimum van 2 weken). 

B-zijde mupi’s

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Op ca. 50 locaties in Haarlem, zowel in de historische binnenstad als de wijken buiten het centrum, staan verlichte reclamezuilen (mupi’s). Hiervan is de B-zijde beschikbaar voor uitingen van de gemeente en/of campagnes ter promotie van de stad. Voor laatstgenoemde verzorgt Haarlem Marketing de planning. Denk hierbij aan campagnes rondom tentoonstellingen, culturele activiteiten en evenementen. De affiches in de mupi’s worden wekelijks gewisseld.*

*Soms zijn locaties niet bereikbaar voor een wissel in verband met werkzaamheden. Hierover is vooraf geen communicatie mogelijk.

Een campagne in de B-zijde van de mupi’s in Haarlem bereikt een zeer brede doelgroep, bestaande uit bewoners en bezoekers van de stad. De objecten zijn 24 uur per dag zichtbaar voor voetgangers, fietsers, automobilisten en busreizigers.

Voor het gebruik van de mupi’s betaal je geen ophangkosten. Wel dien je zelf te zorgen voor een ontwerp en het laten drukken van de 65 posters (50 + 30% noodzakelijke reserve). Dit kost ca. € 450,-. Bij de bevestiging van je aanvraag ontvang je van ons contactgegevens van twee drukkerijen die voor dit bedrag de posters kunnen leveren. Uiteraard ben je vrij om de posters elders te laten drukken. De posters kunnen niet worden hergebruikt en worden na gebruik vernietigd.

Blijf op de hoogte

HAARLEM MARKETING NIEUWSBRIEF

Mis geen campagne, nieuws of activiteit door je aan te melden voor de nieuwsbrief van Haarlem!

V-Frame Spaarnwoude

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Direct naast NS-station Haarlem Spaarnwoude, op het terrein voor IKEA Haarlem, staat een V-frame met plek voor twee uitingen. Dit kunnen twee dezelfde uitingen zijn, maar het is ook mogelijk twee verschillende uitingen aan te leveren en/of het V-frame met een andere partij te delen. De doeken zijn zowel vanaf de autoweg als vanuit de trein zichtbaar (in beide richtingen).

Met een uiting in het V-frame bereik je een brede doelgroep, bestaande uit bewoners en bezoekers van Haarlem die reizen per auto, bus of trein.

De kosten voor het vervaardigen van twee premium meshdoeken bedragen eenmalig € 475,-. Plaatsings- en demontagekosten zijn € 300,- per keer. Het is mogelijk om de doeken na afloop retour te ontvangen en/of te hergebruiken.

Infotakes

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Naast de entree van NS-station Haarlem en naast de lift van parkeergarage Raaks staan Infotakes. Bezoekers kunnen door het eenvoudig overhalen van de hendel aan de zijkant een gevouwen A3-flyer uit de Infotake halen. Op deze flyer staat aan de ene zijde een plattegrond van de stad met daarop de belangrijkste bezienswaardigheden en op de andere zijde is ruimte voor promotie van Haarlemse bedrijven. De adverteerders worden ook aangegeven op de plattegrond op de voorzijde.

Met een advertentie op de achterzijde van de plattegrond bereik je een brede doelgroep, bestaande uit met name bezoekers van Haarlem die reizen per auto of trein. De jaarlijkse oplage is 20.000 A3-flyers.

De flyers worden jaarlijks opnieuw uitgegeven, of al eerder wanneer de voorraad op is. Bij iedere nieuwe uitgave is er een nieuwe mogelijkheid om te adverteren. Prijs en specificaties op aanvraag.

Meer out of home mogelijkheden

OUT OF HOME MIDDELENMIX 2022

Zoek je naar nog meer zichtbaarheid in bijvoorbeeld de digitale mupi’s, de A-zijde, vrije plakplaatsen of driehoeksborden? Deze Out of Home-mogelijkheden zijn niet te reserveren via Haarlem Marketing, maar we kunnen je desgewenst wel contactinformatie toesturen van de desbetreffende organisaties.

Een verhaal
om te delen

De verhalen liggen in Haarlem voor het oprapen: van de uitvinding van de boekdrukkunst door ‘Lautje’ tot de verscholen hofjes die Haarlem rijk is en van statige stadsparken tot de vele bierbrouwerijen van toen en nu. Verhalen van toen die iets zeggen over de stad die Haarlem nu is. Ben je journalist, blogger, vlogger of influencer en wil je meer weten over Haarlem, een artikel schrijven, interview houden of langskomen? Dat kan! Neem contact met ons op , we bespreken graag de mogelijkheden. 

Wij zetten ons in om bezoekers te verleiden Haarlem te bezoeken. Voor een midweek, weekendje weg, vakantie of voor een zakelijk bezoek. Ook zetten we in op herhaalbezoek uit de regio (met name voor de pijlers retail en gastronomie). Dit doen wij met een mix van onze promotiemiddelen, zowel on- als offline

Haarlem Marketing & Partners

Het verhaal

Middelen

Promoot je evenement, culturele activiteit of product met Haarlem Marketing’s Out of Home-middelen. We bieden diverse mogelijkheden in de openbare ruimte om naamsbekendheid te vergroten. Let op: we accepteren alleen niet-commerciële uitingen, inclusief sponsoring, zoals overeengekomen met de gemeente Haarlem en externe aanbieders. Bekijk de opties en dien direct een aanvraag in via de knop hieronder. Vragen? Neem contact op met Hugo Niks, onze marketing- en communicatieassistent. Hij staat klaar om je te helpen met je (niet-commerciële) evenement, product of activiteit.

Digitale welkomstborden

Bij Haarlems stadsentrees begroeten opvallende ledschermen bezoekers. Ze bieden ruimte voor aankondigingen van exposities, evenementen en citymarketing, 24/7 zichtbaar. De doelgroep omvat bewoners en bezoekers, vooral automobilisten, busreizigers en fietsers. De borden bevinden zich bij de Korte Verspronckweg, Schipholweg, Waarderweg, Fonteinlaan/Zuiderhoutlaan, Camera Obscuraweg en Amsterdamsevaart. 

Informatieschermen

Geef je initiatief extra aandacht op digitale schermen bij VVV Haarlem en Anno Haarlem, direct aan de voorkant van het stadhuis. Toon informatie, acties en advertenties op deze schermen, goed zichtbaar boven de VVV-balie en in het bezoekerscentrum van Anno Haarlem.

Adverteren op deze schermen is ideaal voor Haarlemse ondernemers gericht op (internationale) stadsgasten. De schermen bereiken meer dan 150.000 bezoekers per jaar, met gemiddeld 153.604 bij VVV Haarlem en 21.078 bij Anno Haarlem. Anno Haarlem-bezoekers hebben specifieke interesse in cultuur en de stadsgeschiedenis.

B-zijde mupi’s

Haarlem heeft ongeveer 50 verlichte reclamezuilen (mupi’s) op locaties in de historische binnenstad en de buitenwijken. De B-zijde van deze zuilen is beschikbaar voor gemeentelijke uitingen en stadspromotiecampagnes, georganiseerd door Haarlem Marketing. Denk aan campagnes voor tentoonstellingen, culturele evenementen en meer. De affiches in de mupi’s worden wekelijks gewisseld, met uitzondering van locaties die niet bereikbaar zijn vanwege werkzaamheden, waarover vooraf geen communicatie mogelijk is.

Een campagne op de B-zijde van de mupi’s bereikt een breed publiek, waaronder bewoners en bezoekers van Haarlem. Deze zuilen zijn 24 uur per dag zichtbaar voor voetgangers, fietsers, automobilisten en busreizigers.

V-Frame Spaarnwoude

Bij NS-station Haarlem Spaarnwoude, op het terrein voor IKEA Haarlem, vind je een V-frame met ruimte voor twee uitingen. Dit kunnen identieke of verschillende uitingen zijn, en je kunt het V-frame eventueel delen met een andere partij. De doeken zijn zichtbaar vanaf de autoweg en trein, in beide richtingen.

Een uiting in het V-frame bereikt een divers publiek, waaronder bewoners en bezoekers van Haarlem die reizen per auto, bus of trein.

Infotakes

Bij de entree van NS-station Haarlem en naast de lift van parkeergarage Raaks vind je Infotakes. Hier kunnen bezoekers eenvoudig een gevouwen A3-flyer pakken door aan de hendel aan de zijkant te trekken. Eén zijde van de flyer bevat een stadsplattegrond met belangrijke bezienswaardigheden, terwijl de andere zijde ruimte biedt voor de promotie van Haarlemse bedrijven. De adverteerders worden ook op de plattegrond aan de voorkant vermeld.

Doelgroep Adverteren op de achterzijde van de plattegrond bereikt een breed publiek, voornamelijk bezoekers van Haarlem die met de auto of trein reizen. De jaarlijkse oplage bedraagt 20.000 A3-flyers.

De flyers worden jaarlijks vernieuwd of eerder indien de voorraad op is. Bij elke nieuwe uitgave is er de mogelijkheid om te adverteren. Prijs en specificaties zijn op aanvraag beschikbaar.

Haarlem