Wat we doen

Wij zijn een compact, gedreven en professioneel team gespecialiseerd in marketing, en communicatie. Deze expertise zetten we graag in om samen met jou te werken aan de marketing van Haarlem. 

marc-kleen-PjvACVzJtHs-unsplash

Expertise

Wat we doen

WE DELEN GRAAG ONZE KENNIS

Wij zijn een compact, gedreven en professioneel team gespecialiseerd in marketing, en communicatie. Deze expertise zetten we graag in om samen met jou te werken aan de marketing van Haarlem. 

Onze doelgroepen

HAARLEM MARKETING

Bij de keuze van de doelgroepen die passen bij Haarlem is gekeken naar een match tussen vraag en aanbod en naar doelgroepen die zorgen voor meer bestedingen, seizoenspreiding en herhaalbezoek.

Blijf op de hoogte

HAARLEM MARKETING NIEUWSBRIEF

Mis geen campagne, nieuws of activiteit door je aan te melden voor de nieuwsbrief van Haarlem!

Dynamische doelgroepen

We zijn trots op ons leidende karakter in de branche en onze innovatieve ideeën en strategieën. We geloven sterk dat de enige manier om blijvende verandering te creëren en een tastbare impact op de stad te hebben, is door nauwe samenwerking en partnerschap met de lokale gemeenschap aan te gaan. We toegewijd om met alle belanghebbenden samen te werken, hun kracht te benutten en onze gezamenlijke inspanningen te maximaliseren. 

We zijn verheugd om onze opvallende campagnes te presenteren. Onze sterke positie in de branche en innovatieve denkwijze hebben geleid tot buitengewone initiatieven die de stad in de schijnwerpers zetten. Wij geloven dat samenwerking met de lokale gemeenschap de sleutel is tot duurzame verandering en meetbare resultaten. Laten we u meenemen op een reis door enkele van onze meest impactvolle campagnes, die de essentie van Haarlem weerspiegelen en haar pracht op unieke wijze belichten.

Haarlem Marketing

Campagnes

Stad met een verhaal

De verhalen liggen in Haarlem voor het oprapen: van de uitvinding van de boekdrukkunst door ‘Lautje’ tot de verscholen hofjes die Haarlem rijk is en van statige stadsparken tot de vele bierbrouwerijen van toen en nu. Verhalen van toen die iets zeggen over de stad die Haarlem nu is. Ben je journalist, blogger, vlogger of influencer en wil je meer weten over Haarlem, een artikel schrijven, interview houden of langskomen? Dat kan! Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

Vier de Lente

Tijdens de campagne ‘Vier de Lente’ hing de stad Haarlem vol met kleurrijke abri’s met de boodschap: Voel, beleef en proef de lente in Haarlem. Dit kon men niet alleen ervaren in de horeca of in de kunst- en cultuursector, maar ook in de gezellige winkelstraten. De lente in Haarlem was dit jaar een groot bloemenfeest met o.a. de Bloemenmarkt en Tulpenpluktuin. En ook alle winkelstraten stonden in bloei, want in maart en april stonden er kratjes met tulpen in de stad. Wie een aankoop deed, mocht een tulp mét bol plukken. Zo werd het lentegevoel door de hele stad verspreid. Deze acties waren in samenwerking met de ondernemers van BIZ Binnenstad Haarlem, LOCO Concepts en Spaarnelanden. 

Ze Heeft Me Betoverd

Afgelopen zomer organiseerden wij een zakelijke bijeenkomst voor onze partners waarbij wij singer-songwriter Raoul Michel hadden gevraagd om voor deze gelegenheid een lied te schrijven. En wat voor een lied! Door de positieve reacties besloten we gelijk die dag om een studio opname van het lied te maken, ideaal voor onder onze promotionele videobeelden. Gaandeweg ontstond het idee om samen het liedje daadwerkelijk officieel uit te brengen als marketingstrategie. Dit pakkende liedje moet elke fan van Haarlem horen. Zo ontstond de fijne samenwerking tussen Haarlem Marketing en Raoul Michel. 

Haarlem Midweek

Doordeweeks ontdek je veelzijdig Haarlem in alle rust. Laat je betoveren door de historische binnenstad. Struin langs verborgen hofjes, museumschatten en unieke winkels of laat je zintuigen prikkelen in een van de vele goede restaurants die de stad rijk is en geniet van een drankje met een prachtig uitzicht. Na een dag vol avontuur kun je heerlijk slapen in 1 van de mooie hotels. Kortom: Een Haarlem Midweek biedt je de mogelijkheid om de stad te beleven zoals de locals dat doen. 

Eet & Koop Lokaal

Haarlem Marketing heeft eind 2021 een extra projectsubsidie ontvangen om de eerdere promotie van ‘Eet & Koop lokaal’ kortstondig extra te ondersteunen. Het doel was om de lokale ondernemers, die in moeilijke tijden verkeerden door de noodzakelijke corona maatregelen, een hart onder de riem te steken. Door bewoners en (regionale) bezoekers aan te moedigen om zoveel mogelijk lokaal te kopen (on- en offline) op rustige momenten in de stad. Voor zowel winkels en horeca in de binnenstad en omgeving, en ook voor de winkels die aangesloten zijn bij Haarlemsewinkels.nl.  Het uitgangspunt gedurende de campagne was om evenredig aandacht te geven aan de horeca en winkels.  

Local Food Fietsroute

De Local food fietsroute is een geweldige manier om de omgeving van Haarlem te ontdekken en tegelijkertijd te genieten van heerlijk lokaal eten. Tijdens deze route kom je langs diverse food pareltjes waar je kunt genieten van ambachtelijk bereide gerechten, verse producten en lokale specialiteiten. 

Het mooie van deze route is dat je niet alleen van het eten kunt genieten, maar ook kunt luisteren naar inspirerende verhalen van lokale ondernemers. Zij vertellen je graag over hun passie voor eten. 

Kortom, de Local food fietsroute is een fantastische belevenis voor iedereen die houdt van lekker eten, inspirerende verhalen en interessante informatie over Haarlem en omstreken. Perfect voor een gezellig dagje uit met familie of vrienden! 

Haarlem