Eén sterk Haarlem merk

Waarom moeten we Haarlem als merk bekijken en behandelen

Het merk Haarlem zit in de lift! Het is met stip gestegen naar de top 10 van sterke stedenmerken van Nederland. Waarom is dit zo belangrijk? Een sterk merk zorgt ervoor dat we slimmer gaan werken en samenwerken. Een sterk merk zet een helder kader neer voor alles wat we voor Haarlem doen, bedenken en willen. Met ‘een helder kader neerzetten’ bedoelen we zeker niet ‘in een hokje stoppen’. Integendeel. Een sterk merk inspireert, creëert nieuwe kansen, trekt talent en expertise aan en stimuleert kruisbestuiving. Krachten worden gebundeld. Versnippering wordt tegengegaan en daarmee ook verspilling van budgetten.

Het merk Haarlem heeft al heel wat grenzen verlegd (én bepaald). Ons merk is ook niet zomaar verzonnen. De wortels van ons merk-DNA liggen in de stad zelf, in onze geschiedenis en onze toekomst, in wat Haarlem nou echt Haarlem maakt.

Zo brengen we ons merk (nog meer) tot leven

Allemaal bouwen we mee aan het merk Haarlem; ondernemers, gemeentelijke organisaties, Haarlem Marketing, bewoners en ook u! Hoe bouwen we verder aan een nog sterker merk Haarlem? Door te weten wie we zijn, waarin we onderscheidend zijn en waarom we willen worden verkozen door bewoners, bezoekers en bedrijven.

We hebben het merk Haarlem hebben samengevat in drie vragen en antwoorden. Wie zijn we? Wat beloven we? Wat doen we? Daarnaast vindt je een tool waarmee jezelf aan de slag kunt en onze goede voorbeelden.