Merk Haarlem

Haarlem is een prachtige stad met tal van mogelijkheden voor zowel toeristen als zakelijke bezoekers. Voor een midweek, weekendje weg of vakantie. Als organisatie zetten wij ons in om bezoekers te verleiden om Haarlem te bezoeken en te genieten van al het moois wat deze stad te bieden heeft. Dit doen wij door middel van een mix van promotiemiddelen en een combinatie van on- en offline kanalen.

alex-dudar-083mFk553UI-unsplash

Het merk Haarlem

Campagnes & projecten

WELKOM!

Wij zetten ons in om bezoekers te verleiden Haarlem te bezoeken. Voor een midweek, weekendje weg, vakantie of voor een zakelijk bezoek. Ook zetten we in op herhaalbezoek uit de regio (met name pijlers retail en gastronomie). Dit doen wij met een mix van promotiemiddelen, middels een combinatie van on- en offline kanalen.

Samen vertellen we het verhaal van Haarlem. We willen samen met jou het verhaal van Haarlem vertellen. Sluit jouw bedrijf of organisatie aan bij de pijlers van Haarlem en de gekozen doelgroepen? En/of heb je een leuk idee?  Neem dan contact met ons op!

Brandguide Haarlem

HAARLEM MARKETING

Haarlem Marketing heeft een DNA-fundament en kernwaarden vastgelegd die de stad en alles wat zij is het beste omvatten. In onze brandguide vertellen we je hier meer over. Daarnaast kun je in de brandhuide terugvinden welke kleuren we, middels de kleurenpsychologie, hebben gekoppeld aan ons DNA en onze kernwaarden. Ook vind je in de guide het Haarlem-logo terug. Onderneem je in Haarlem en wil je dat jouw verhaal aansluit op het collectieve verhaal dat we in Haarlem uitdragen? Lees de brandguide dan eens door en download onze logo-toolkit, zodat je het Haarlem-logo ook op jouw uitingen kunt toepassen.

Blijf op de hoogte

HAARLEM MARKETING NIEUWSBRIEF

Mis geen campagne, nieuws of activiteit door je aan te melden voor de nieuwsbrief van Haarlem!

Dynamisch krachtenveld

Naast bovenstaande richten wij ons ook op herhaalbezoek uit de regio, met name op de pijlers retail en gastronomie. Haarlem heeft niet alleen veel te bieden voor toeristen en zakelijke bezoekers, maar ook voor mensen uit de regio die op zoek zijn naar een gezellig dagje uit of een heerlijk diner in één van de vele restaurants die Haarlem rijk is. Zo hopen wij bij te dragen aan een bruisende en bloeiende stad waarin iedereen zich thuis voelt. 

Het DNA is opgebouwd uit de kernwaarden (bron: Haarlemse stadskompas 2013): Oorspronkelijkheid, kwaliteit en menselijke maat. Haarlem Marketing heeft deze kernwaarden doorvertaald naar de communicatiewaarden stad met sfeer, stad met smaak en stad met stijl zodat de doelgroep, zowel jong als oud, zich hiermee kan identificeren zonder dat dit uitleg behoeft. Op deze waarden wordt de destinatiemanagementstrategie gericht.

Haarlem Marketing

Het verhaal

Pers & media

De verhalen liggen in Haarlem voor het oprapen: van de uitvinding van de boekdrukkunst door ‘Lautje’ tot de verscholen hofjes die Haarlem rijk is en van statige stadsparken tot de vele bierbrouwerijen van toen en nu. Verhalen van toen die iets zeggen over de stad die Haarlem nu is. Ben je journalist, blogger, vlogger of influencer en wil je meer weten over Haarlem, een artikel schrijven, interview houden of langskomen? Dat kan! Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

Adverteren

Zorg voor extra promotie voor je evenement, culturele activiteit of product via de Out of Homemiddelen van Haarlem Marketing.

In Haarlem zijn diverse mogelijkheden om in de openbare ruimte reclame te maken. Haarlem Marketing biedt je de kans haar Out of Home-middelen in te zetten ter promotie van niet-commerciële activiteiten, om zo naamsbekendheid te genereren of een campagne meer zichtbaarheid te geven. Belangrijk is dat wij in diverse Out of Home-middelen alleen niet-commerciële uitingen (inclusief sponsoring) kunnen plaatsen. Samen met de gemeente Haarlem zijn hier afspraken over gemaakt, zowel met ons als met externe aanbieders van de middelen.

Nieuwsbrieven

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Haarlem