Haarlem Marketing lanceert campagne ‘Haarlem, stad met een verhaal’
18-10-2023
Haarlem is een stad vol verhalen. Verhalen uit vervlogen tijden en verhalen van nu. Over kunstenaars en pioniers. Over tegenspoed en vooruitgang. Al deze verhalen maken van Haarlem de stad die deze nu is. Haarlem Marketing heeft een imagoversterkende campagne ontwikkeld waarin deze verhalen de ruimte krijgen en die is gericht op bezoekers van buiten de stad en op Haarlemmers. De campagne wordt de komende drie maanden uitgerold via abri’s, welkomstborden en online marketing. Uiteraard speelt ook de website visithaarlem.com een grote rol.
De verhalen van Haarlem
De eerste spoorlijn van Nederland, cocktails die zijn geïnspireerd op het werk van een van de grootste schilders uit de Nederlandse geschiedenis, een Vegan Award winnend restaurant, een cultuur van bierbrouwen en van bloemen, een goudsmid die een rammelaar maakt voor de kroonprinses, een koninklijke voetbalclub en een sfeervol winkelgebied. Maar ook een luchtvaartpionier die een rondje boven de stad vliegt, het eerste museum van Nederland, de eerste krant van Nederland, een vrouw die in opstand komt tegen de Spanjaarden, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Schitterende verhalen die gemeen hebben dat deze zich afspelen in onze stad en het verdienen om verteld te worden. Dat gaat Haarlem Marketing dan ook doen. De campagne is de eerste stap.
Intrigerend en verrassend
In de campagne worden alle verhalen in twee stappen verteld. De eerste stap is een uiting waarin twee verhalen samenkomen, zoals ‘Bierbrouwen in een stad vol bloemen’ of ‘Met de eerste trein naar de straten van goud’. Intrigerende communicatie-uitingen die een verrassende kant van de stad zien, voor bezoekers en voor geboren en getogen Haarlemmers. Op visithaarlem.com/local-stories/ staan de verhalen die schuilgaan achter de intrigerende zin en veel andere verhalen over Haarlem, zodat de lezer direct ziet: Haarlem is een stad met een verhaal. Hiermee wil Haarlem Marketing deze bijzondere stad op een verrassende manier onder de aandacht brengen met als doel het onderscheidende van Haarlem onder de aandacht brengen.
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling Marketing en Communicatie van Haarlem Marketing via 023 - 571 22 62 of info@haarlemmarketing.nl