Campagneresultaten
Resultaten Rapportage
HAARLEM MARKETING
Haarlem Marketing lanceert ieder jaar diverse campagnes gericht op specifieke doelgroepen, gefocust op onze vier pijlers om zodoende bewoners, (internationale) bezoekers en ondernemers te inspireren. Tijdens de campagnes worden diverse dashboards gemonitord om het succes van de campagne te meten en - daar waar wenselijk - bij te sturen. Na afloop van iedere campagne maken we de balans op: zo kijken we naar de online resultaten van bijvoorbeeld social media engagement en website bereik/clicks. Offline zetten we op een rijtje wat we aan print advertenties hebben ingezet en wat hiervan het bereik is geweest, evenals naar de inzet van abri’s/mupi’s. De resultaten moeten in alle gevallen bijdragen aan een betere top-of-mind positie en een hogere bezoekintentie binnen de getargete doelgroepen. We gebruiken de campagneresultaten daarnaast om onze de ingezette producten te evalueren en nog beter af te stemmen op de doelgroepen en leefstijlen die we willen bereiken. Ook checken we in hoeverre de uitingen bijdragen aan de positionering van Haarlem als smaakvolle, stijlvolle en sfeervolle stad.