Daarnaast richten we ons op het begrijpen van de unieke leefstijlen en doelgroepen in Haarlem. Door middel van diepgaand onderzoek identificeren we de behoeften en interesses van verschillende segmenten van onze gemeenschap, wat ons in staat stelt om onze activiteiten op maat te maken en relevante ervaringen te bieden.
De Haarlem Marketing Monitor is een krachtig instrument dat ons helpt de stad beter te begrijpen. Het laat zien hoe de stad evolueert en groeit, welke verhalen er ontstaan en hoe deze verband houden met de huidige identiteit van Haarlem. Het is als een tijdreismachine waarmee we kunnen zien hoe het verleden de stad heeft gevormd tot wat ze vandaag is.
De verschillende leefstijlen van de Leefstijlvinder laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben en wat de verschillen hierin zijn. De één wil rust en regelmaat, de ander juist stadse reuring en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, maar ook waar in Nederland zij wonen. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Dat zijn de vragen waar de Leefstijlvinder™ antwoord op geeft, zodat jij nog meer inzicht krijgt in de wensen en behoeften van jouw bezoeker.