Over ons

Sinds 1936 promoot Haarlem Marketing de stad bij bezoekers, bewoners en ondernemers. Onze werkzaamheden sluiten aan bij de ambities van de gemeente Haarlem en partners in de vrijetijdssector en andere stakeholders.

Het verhaal

Sinds 1936 promoot Haarlem Marketing de stad bij bezoekers, bewoners en ondernemers. Ons werkt sluit aan bij de ambities van de gemeente Haarlem en partners in de vrijetijdssector en andere stakeholders. Onze focus: een bloeiende vrijetijdseconomie voor bezoekers, unieke meeting- en congreslocaties voor de zakelijke bezoeker en Haarlemmers als ambassadeurs.

Wij zetten ons in om bezoekers te verleiden Haarlem te bezoeken. Voor een midweek, weekendje weg, vakantie of voor een zakelijk bezoek. Ook zetten we in op herhaalbezoek uit de regio en op de bleisure bezoeker. Wij lanceren hiervoor campagnes en zetten een mix van onze promotiemiddelen, zowel on- als offline, in om het gewenste bereik en maximale zichtbaarheid te realiseren.

cropped-fav.png

Wat we doen

HAARLEM MARKETING

Wij zetten ons in om bezoekers te verleiden Haarlem te bezoeken. Voor een midweek, weekendje weg, vakantie of voor een zakelijk bezoek. Ook zetten we in op herhaalbezoek uit de regio (met name voor de pijlers retail en gastronomie). Dit doen wij met een mix van onze promotiemiddelen, zowel on- als offline

We werken in een dynamisch krachtenveld.
Als Haarlem Marketing moeten we voorop lopen, maar wel in een tempo dat iedereen ons kan volgen. Alleen in nauwe samenwerking met de stad kunnen we het verschil maken. Ieder vanuit zijn eigen rol en kracht, dan is het collectief op z’n best.
Samen zetten we Haarlem in de welverdiende schijnwerpers!

De kracht

HAARLEM MARKETING

Om de groei in bestedingen met behoud van leefbaarheid in de stad mogelijk te maken is een gezamenlijke inspanning nodig van de organisaties in de vrijetijdssector.

Haarlem Marketing draagt bij aan de doelstellingen met visie en een meerjarige strategie. De gemeentelijke ambitie vertalen we hiervoor naar doelen voor de marketing van Haarlem. Onze ambitie is (inter)nationaal de positie van Haarlem als destinatie te verbeteren en uit te bouwen. Daarnaast richten we ons op bewoners en ondernemers in de stad. We focussen ons daarbij op onze pijlers en kernwaarden.

Het verhaal van Haarlem Marketing

Onze focus ligt niet alleen op een bloeiende vrijetijdseconomie voor bezoekers, maar ook het laten zien van onze unieke meeting- en congreslocaties voor de zakelijke bezoeker. De inwoners van Haarlem zijn onze ambassadeurs, we delen daarom graag de local stories. 

Wij zetten ons in om bezoekers uit te nodigen om Haarlem te bezoeken. Voor een midweek, weekendje weg, dagje uit of voor een zakelijk bezoek. Ook zetten we in bezoekers uit de regio die de stad Haarlem vaker weten te vinden en op de leisure bezoeker. Wij lanceren hiervoor niet alleen diverse campagnes, maar we zetten een mix van onze promotiemiddelen, zowel on- als offline, in om het gewenste bereik en maximale zichtbaarheid te realiseren. Zodat Haarlem een aantrekkelijke bestemming blijft voor toeristen en dat zij zich welkom voelen in de stad.

Over stichting

Haarlem Marketing

Maak kennis
met het team!

Anne-Marije Hogenboom

Directeur

Peter Timmermans

interim directeur

Eva Scheppens

Officemanager

Elise van der Geer

Marketing- communicatiemedewerker

Pien Keizer

Strategisch Accountmanager

Hugo Niks

Projectassistent

Anneloes van der Weijden

Projectleider

Quinty Zeggen

Marketing- communicatiemedewerker

Robyn Clara

Digital Marketeer & Wordpress developer

Alexander de Rover

Stagiair

Caroline Weill-Cupin

VVV Manager

Jan Hein van Draaijen

VVV Medewerker

Bernadette van der Meer

Contactpersoon retail + VVV Medewerker

Evelyn Maas Geesteranus - Meershoek

VVV Medewerker

Team Haarlem Marketing

Haarlem Marketing bestaat uit een compact team van bevlogen & gedreven professionals. 
Met expertise op het gebied van on- en offline marketing en communicatie beschikken wij over de nodige kennis met betrekking tot content creatie, vormgeving, projectmanagement, strategie, sociale media en advertising.  

Jaar- en meerjarenplan

Onze kernwaarden en focus op de vier pijlers liggen aan de basis van al onze activiteiten. In ons meerjarenplan doen we een analyse, beschrijven we onze strategie, doelen, doelgroepen en uitgangspunten. Dit vertalen we ieder jaar naar een werkplan, waarin concreet staat wat we dat jaar gaan doen en wanneer. Onze plannen sluiten goed aan op de Toeristische Koers van de gemeente Haarlem en de Citymarketing Nota. 

Toekomst

Haarlem is een van de parels van Noord-Holland. Een plek waar stedelijke allure en de menselijke maat hand in hand gaan. Hier is nog tijd voor een persoonlijk praatje. Terecht is dit de hoofdstad van de provincie. Dicht bij de natuur vind je hier een grote variëteit aan musea, horeca en winkels. Deze historische stad verdient het om nationaal en internationaal in de schijnwerpers te worden gezet. Daar werken wij hard aan, elke dag weer.

Aan de basis van al onze activiteiten staat onze meerjarenstrategie 2022-2024. Hierin beschrijven we onze doelen, doelgroepen en de uitgangspunten van onze strategie. Ieder jaar vertalen we dit naar een jaarplan. Hierin staat concreet wat we dat jaar gaan doen. Onze plannen sluiten aan op de Toeristische Koers van de gemeente Haarlem.

Haarlem